Tout le monde aime Jeanne

Céline Devaux
Data i hora 07/03/2023 20:00
Seu Institut français
Subtítols VOSE
Comprar entrada No disponible online

Sinopsi

Tots apreciaven la Jeanne, quan era jove. Avui en dia, la Jeanne té quaranta anys i s’odia a si mateixa. La bancarrota la porta fina a Lisboa a vendre el pis de la seva mare i a creuar-se amb pesadíssim ex company de l’institut. I, contra tot pronòstic, l’ajuda a retrobar-se amb aquella Jeanne oblidada que tothom estima.

Sessió amb col·loqui amb la directora Céline Devaux.

Fitxa tècnica

Títol internacional
Everybody loves Jeanne
Guió
Céline Devaux
Repartiment
Blanche Gardin, Laurent Lafitte, Marthe Keller, Nuno Lopes
Géneros
Comèdia dramàtica
Países
França
Any
2022
Durada
95 min

Realización

Céline Devaux

Céline Devaux (1987) és una directora i il·lustradora francesa. Cursa els seus estudis a l’École nationale supérieure des arts décoratifs de París (ENSAD) i obté un graduat en cinema d’animació. El 2013, realitza el seu primer curtmetratge, La vie et mort de l’Illustre Grigori Efimovitch Raspoutine, que rep el premi de Millor Pel·lícula d’Animació francòfona al Festival Internacional de curtmetratges de Clermont-Ferrand

El 2015, dirigeix el seu segon curtmetratge, Le Repas Dominical, amb la veu de Vincent Macaigne. Aquesta peça és seleccionada per a la Competició Oficial del Festival de Cannes del mateix any. També és guardonada amb el César a Millor Curtmetratge d’Animació.

El 2017 estrena Gros Chagrin que rep el premi a Millor Curtmetratge a la Mostra de Venècia.

El seu primer llargmetratge, Tout le monde aime Jeanne (2022) ha sigut molt ben acollit a la premiere que va tenir a Cannes dins la Setmana de la Crítica del Festival de Cannes.

Filmografia: Vie et mort de l’Illustre Grigori Efimovitch Raspoutine (2013, curtmetratge), Gros chagrin (2017, curtmetratge), Le repas dominical (2015, curtmetratge)

Premis i nominacions destacades

Setmana de la Crítica del 75è Festival de Cannes.
Secció Historias Extraordinarias del Festival de Sevilla 2022.

En imatges

Crítiques