Toni, en famille

Nathan Ambrosioni
Data i hora 30/11/2024 12:00
Seu Institut français
Subtítols VOSE

Sinopsi

L’Antònia, a qui anomenen Toni, ha criat sola els seus cinc fills. Una feina a temps complet. També canta als bars a les nits, ja que cal alimentar la família. La Toni té talent. Va gravar un senzill que va tenir molt d’èxit, però això va ser fa vint anys. Ara els seus dos fills grans comencen aviat la universitat. Llavors, la Toni es pregunta: què farà quan tots els seus fills marxin de casa? Amb 43 anys, encara és a temps de reprendre les regnes de la seva vida?

Fitxa tècnica

Títol internacional
Toni
Guió
Nathan Ambrosioni
Repartiment
Camille Cottin, Léa Lopez, Thomas Gioria, Louise Labeque i Oscar Pauleau
Géneros
Comèdia dramàtica
Países
França
Any
2023
Durada
96 min

Realización

Nathan Ambrosioni

Nathan Ambrosioni (Grasse, França, 1999) és un jove escenarista, realitzador i muntador. A l’edat de tretze anys, descobreix la seva gran passió pel cinema. La seva carrera cinematogràfica s’inicia amb els seus dos primers llargmetratges independents de terror, Hostile (2014) i Therapy (2016). Nathan va més enllà d’escriure guions i dirigir, dedicant-se també a l’edició i a la postproducció i donant suport a la creació de bandes sonores.

Se’l descobreix popularment més tard amb Les drapeaux de papier (2019), que va escriure (quan només tenia disset anys), dirigir i muntar. La pel·lícula narra la difícil relació entre un home acabat de sortir de la presó i la seva germana petita.

Toni, en Famille (2023) s’estrena a França el 6 de setembre de 2023 i guanya el premi a la millor pel·lícula al Festival du Film de Demain a Vierzon. Segons la revista novaiorquesa Elucid magazine, Ambrosioni figura entre els deu joves realitzadors més prometedors de l’any.

Filmografia

Les drapeaux de papier (2019) i Toni, en famille (2023).

Premis i nominacions destacades

Festival du Film Francophone d'Angoulême, 2023.
Premi a la Millor Pel·lícula, Millor Guió i Premi del Públic, Festival du Film de Demain, Vierzon, 2023.

En imatges

Crítiques